Search
Close this search box.

آموزشگاه زبان دانیال

اهمیت چهار مهارت زبان انگلیسی

خرافات و حقایق آزمون آیلتس که باید آنها را بشناسیم.

دانستن خرافات و حقایق آزمون آیلتس برای افرادی که قصد شرکت در آزمون آیلتس را دارند بسیار حیاتی است، به گونه ای که توصیه ها و تصورات غلط و شایعات مربوط به آزمون های آیلتس آنها را سردرگم می کند. گاها این تصورات چنان در بین زبان آموزان و مدرسان آیلتس جا افتاده که به بخش از برنامه درسی آیلتس تبدیل شده است.

در میان آن ها، باور های اشتباهی وجود دارند که نه تنها اشتباه هستند، بلکه خطرناک نیز می باشند. یک بخش بزرگ موفقیت در آزمون، به جز داشتن سطح زبان انگلیسی بالا و مهارت های قوی، یادگیری اینکه این آزمون چگونه پیش خواهد رفت و ممتحنین چه انتظاراتی را از شرکت کنندگان دارند می باشد. اگر که شما اطلاعات دقیقی از آزمون نداشته باشید، به احتمال زیاد دچار اشتباهات غیر ضروری خواهید شد که موجب می گردد نمره شما کاهش یابد. برای اینکه بتوانید بیشترین نمره را در آزمون آیلتس کسب کنید، توصیه می کنیم که در دوره های آمادگی آیلتس دانیال شرکت نمایید.

در اینجا به بررسی 20 تا خرافات، توصیه های اشتباه آزمون آیلتس و همچنین حقایق آنها می پردازیم.
 
1- کشور های مختلف آزمون های آیلتس متفاوتی را ارائه می دهند!

اگرچه آزمون آیلتس دارای دو نوع اصلی آکادمیک و جنرال می باشد، شکل هر آزمون در سراسر دنیا به یک صورت می باشد و در کشور های گوناگون به صورت آسان تر و دشوار تر نمی باشد.

2- نیازی به دوره های آمادگی آیلتس ندارم!

با وجود اینکه شما می توانید خود را برای شرکت در آزمون آیلتس با برنامه ریزی و مطالعه به شکل (self-study) آماده کنید. میزان آمار آزمون دهندگانی که در دوره های با کیفیت آمادگی آیلتس شرکت کرده اند و توانسته اند نمره مورد نظر خود را کسب کنند (معمولا امتیاز 7) بیشتر است. بیشتر شرکت کنندگانی که در این آزمون موفق شده اند بیان می کنند که “آیلتس دشوار نیست، اما تکنیک ها و روش های مورد نیازی وجود دارد تا با بکار گیری آن ها، احتمال موفقیت شما بیشتر می گردد و مطالعه اصولی لازم است”.

3- تنها یکبار می توانم در آزمون شرکت کنم!

محدودیتی در تعداد دفعاتی که متقاضیان می توانند در این آزمون بین المللی شرکت کنند وجود ندارد. شما می توانید به تعدادی مایل هستید امتحان دهید تا نمره ایده آل خود را کسب کنید. اما توجه داشته باشید که برای شرکت در هر آزمون نیاز خواهد بود که هزینه آن را پرداخت کنید.

4- برای گرفتن نمره دلخواهم، باید تست های بسیاری انجام دهم.

این نیز یکی از خرافات و حقایق آزمون آیلتس است.

 نیاز است که شما از استراتژی ها و تکنیک های مناسب به جای شرکت در چندین ازمون استفاده کنید تا بتوانید نمره بالایی را در این آزمون آیلتس کسب کنید. اما این به معنای این نیست که تست ها و نمونه سوال های موثر نمی باشند. به یاد داشته باشید که آیلتس به سنجش سطح زبان انگلیسی شما می پردازد ونه به اینکه تنها شما چقدر با آزمون آشنا هستید.

تمرین کردن قبل از آزمون آیلتس کلید موفقیت است. اما روش های تئوری و کاربردی بسیاری برای تمرین کردن وجود دارد. مجموعه ای از هر دو آن ها موجب می شود تا بالاترین نمره را کسب کنید. از نظر تئوری، انجام تست های لیسنینگ و ریدینگ آیلتس به صورت آنلاین و از کتاب ها، یک ایده بسیار خوب است. انجام تست های اسپیکینگ و رایتینگ با کمک یک مدرس خصوصی، در این بخش ها به شما کمک خواهد کرد. 

در کلیه بخش های آزمون آیلتس در هنگام تمرین، نیاز است که شما خود را در شرایط شبیه سازی شده آزمون اصلی قرار دهید. (محدودیت های زمانی، استفاده نکردن از تلفن همراه و…). تماشای تلویزیون،  فیلم و ویدیو ها به شما کمک خواهد کرد تا لیسنینگ و اسپیکینگ خود را تقویت کنید. کتاب خواندن، روزنامه و مجله خوانی به شما در تست ریدینگ کمک می کند.

تمرین کردن در شرایط آزمون، موجب می شود تا تحمل دشواری آیلتس برای شما راحت تر شود. همچنین به شما کمک خواهد کرد که استراتژی هایی را یاد بگیرید. استفاده از زبان انگلیسی و صحبت کردن با افرادی که سطح زبان انگلیسی آن ها بالا می باشد، موجب می شود تا زبان انگلیسی خود را توسعه دهید و سریع تر یاد بگیرید.

5- نیاز است که در هنگام صحبت کردن، لهجه آمریکایی و یا بریتانیایی داشته باشم!

تست اسپیکینگ بخشی از ازمون آیلتس می باشد که به ارزیابی سطح زبان انگلیسی شرکت کنندگان می پردازد. نیاز نیست که شما سعی کنید که به لهجه های غربی (امریکایی، بریتیش، کانادایی…) صحبت کنید تا نمره بالایی را کسب کنید. سعی کنید که از لهجه طبیعی خود استفاده کنید و بر روی واضح صحبت کردن با سرعت طبیعی تمرکز کنید تا ممتحن متوجه صحبت های شما بشود.

بسیاری از داوطلبین هستند که بدون داشتن لهجه بریتیش یا امریکایی نمره 9 را در اسپیکینگ کسب می کنند. حتی لهجه بریتیش نیز دارای صد نوع مختلف است و هیچ کدام از آن ها به طور موثری به شما در تست اسپیکینگ کمک نخواهند کرد. موضوع این نیست که شما چه لهجه ای دارید، اما چقدر صحبت کردن شما واضح است.

نیاز است که شما واضح صحبت کنید و ویژگی های تلفظی را بکار بگیرید، همانند تاکید در جملات، صدا های ضعیف و زیر و بم صدا. تلاش های خود را بر روی این موارد بگذارید.

6- مهمترین بخش آزمون آیلتس، اسپیکینگ است.

این مسئله کاملا اشتباه است. هر 4 مهارت اصلی زبان انگلیسی (اسپیکینگ، لیسنینگ، رایتینگ، ریدینگ) به اندازه همدیگر اهمیت دارند. معمولا مراکز آموزش عالی یک نمره ای را برای متقاضیانی که قصد درخواست پذیرش دارند، برای هر یک از این مهارت ها تعیین می کنند. برای مثال نمره بالای 7.

7- کیفیت مهمتر از سرعت است!

درحالیکه کیفیتی پاسخ شما به سوال ها اهمیت دارد. نیاز است که فراموش نکنید که کلیه تست های این آزمون دارای محدودیت های زمانی در قسمت های مختلف هستند. در نتیجه نیاز است که شما بتوانید در محدوده زمانی تعیین شده به کلیه سوال ها پاسخ دهید.

8- برای موفقیت در آیلتس باید نمره 7 بگیرم!

آزمون آیلتس به صورت “قبول” یا “مردود” نمی باشد وه به سنجش سطح زبان انگلیسی می پردازد. اما شما می توانید برای خود تعیین کنید که طبق نیاز خود در این آزمون، آیا آن را قبول شده اید یا در آن مردود شده اید. برای مثال اگر که شما نمره آیلتسی را که برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه مورد نظرتان دریافت کرده اید، می توانید بگویید که در امتحان آیلتس قبول شده اید.

 
9- در تست اسپیکینگ تنها یک پاسخ صحیح وجود دارد!

بسیاری از داوطلبین آیلتس فکر می کنند که تست اسپیکینگ بیشتر شبیه به ریاضی است تا زبان انگلیسی. در واقعیت پاسخ اشتباه یا صحیح در ارتباط با محتوای اسپیکینگ که شما ارائه می دهید وجود ندارد. ممتحن عملکرد شما را بر طبق 4 عامل ارزیابی می کند که شامل موارد زیر می باشد:

  • روان صحبت کردن
  • منابع لغوی
  • تنوع ساختار های گرامری
  • تلفظ مقبول

پنج شرکت کننده مختلف می توانند پنج پاسخ متفاوت به یک سوال در اسپیکینگ دهند و همه گی آن ها نمره بالایی را دریافت کنند. در دوران تحصیلی بسیاری از مراکز به دانش آموزان یا دانشجویان آموزش می دهند که تنها یک پاسخ برای هر سوال وجود دارد. اما این حقیقت مسئله در تست های اسپیکینگ و رایتینگ آیلتس حقیقت ندارد و پاسخ های صحیح بسیاری وجود دارند.

 
10- ممتحن باید با پاسخ من موافقت کند!

آزمون آیلتس یک آزمون برپایه دانش یا دیدگاه نمی باشد، بلکه یک آزمون زبان انگلیسی است. ممکن است که ممتحن با کلیه دیدگاه های شما مخالف باشد و با این حال شما نمره 9 را کسب کنید. این به دلیل این است که ممتحن به ارزیابی شما در توانایی صحبت کردن یا نوشتن به زبان انگلیسی می پردازد نه موافقت یا مخالف با شما.

در آزمون آیلتس سعی کنید که آن چه را که با آن راحت تر هستید را بنویسید یا بیان کنید. و نگران دیدگاه ممتحن و احساسات او نباشید. شاید این ترس نیز از دوران مدرسه ایجاد می شود که دانش آموزان نیاز است که اغلب با دیدگاه معلم خود موافقت کنند و ممکن است از تفکر شخصی دوره شود. اما در آزمون آیلتس اینگونه نیست.

11- آزمون آیلتس در برخی مراکز آسان تر است!

کلیه مراکز برگزار کننده آزمون بین المللی IELTS دارای استاندارد مشابه هستند و مواردی که با درنظر گرفتن آن ها عملکرد شما را بررسی می کنند، در کلیه مراکز مشابه است. شما با شرکت در آزمون آیلتس در مرکز، فرصت برابری را برای گرفتن نمره مورد نظر خود دارید. ممتحنین آیلتس آموزش بسیاری دیده اند تا بتوانند به صورت دقیق عملکرد شما را بررسی کنند.

همچنین ممتحنین نیز توسط ممتحنین ارشد تر نظارت می شوند و عملکرد آن ها به صورت مداوم بررسی می گردد. آیلتس یک آزمون استاندارد سازی شده می باشد. در نتیجه در هر مرکز در سراسر دنیا به صورت مشابه است. این یکی از دلایل اصلی است که آیلتس مورد قبول دانشگاه های برتر دنیا می باشد. اگر که قابل اعتماد و استاندارد نبود، هیچ مرکزی آن را تایید نمی کرد.

12- برخی از ممتحنین سخاوتمند تر از دیگر ممتحنین هستند!

این مسئله نیز طبق دلایل نکته قبل درست نمی باشد. اگر که ممتحنی بیش از حد سخاوتمند یا سخت گیر باشد، به سرعت شغل خود را از دست می دهند. عامل تعیین کننده موفقیت شما، خود شما هستید نه مرکز برگزاری آزمون یا ممتحنین.

بسیاری از دانشجویان ناراحت بوده اند که نمره بالایی را در آیلتس کسب نکرده اند. زیرا ممتحن دوستانه نبود یا از نظر شخصی به آن ها علاقه مند نبوده است!. این شغل ممتحنین نیست که دوست شما باشند، بلکه نیاز است آن ها بتوانند به صورت دقیق عملکرد شما را ارزیابی کنند. آن ها باید دوستانه باشند، اما اگر که به طور مدام به شما لبخند نمی زنند، به این دلیل است که به کار خود تمرکز می کنند و نه به خاطر اینکه از شما خوششان نمی آید.

13- امکان یادگیری ترفند هایی برای تقلب در آزمون وجود دارد!

بسیاری از مراکز و وبسایت ها ادعا می کنند که قادر هستند نمره شما را در آزمون آیلتس تضمین کنند. آن ها بیان می کنند که با آموزش روش های دور زدن آزمون به شما، خواهید توانست که نمره بالایی را در آیلتس کسب کنید. این بسیار گمراه کننده است و این مراکز بیشتر در پی کسب سود مالی خود هستند تا تضمین کسب نمره شما در آزمون آیلتس. اگر که شما چنین پیشنهادی را دریافت کردید، خیلی مراقب باشید.

وبسایت ها و مراکز بسیاری هستند که توصیه های بسیار کاربردی دارند. اما راهی برای تقلب در آزمون آیلتس وجود ندارد. تنها در دوره های آیلتس مراکزی شرکت کنید که شهرت خوبی در این زمینه دارند و یا توسط دوستان شما که موفق شده اند توصیه شده اند.

 
14- تنها نیاز است که برای کسب نمره بالا، به مطالعه آیلتس بپردازم.

این کار شاید بزرگترین اشتباهی باشد که داوطلبین تصور می کنند. یادگیری آزمون آیلتس و تمرین کردن آن بسیار مهم است، اما توانایی های زبان انگلیسی عمومی شما مهم تر می باشد. اگر که شما نمره ای را که می خواهید کسب نمی کنید. احتمالا نیاز است که زبان انگلیسی عمومی خود را تقویت کنید، قبل از اینکه مجددا در آزمون ایلتس شرکت کنید.

موسسه زبان دایلو همیشه به داوطلبین توصیه می کند که در ابتدا بر روی زبان انگلیسی عمومی خود کار کنند. قبل از اینکه شروع به آماده سازی برای آزمون آیلتس کنند. پس از اینکه توانستید که زبان انگلیسی عمومی خود را به حد مطلوب برسانید، شما می توانید مهارت های آیلتس خود را تقویت کنید و درباره ایلتس یاد بگیرید.

به طور کلی نیاز است که داوطلبین حدود 200 ساعت آموزش اصولی و مناسب ببینند تا بتوانند 1 نمره به امتیاز آیلتس خود اضافه کنند. اگرچه همیشه داوطلبین استثنایی نیز وجود دارند که می توانند خیلی سریع تر نمره خود را افزایش دهند.

 
15- نیاز است که کلمات پیچیده بسیاری را یاد بگیرم و در رایتینگ خود بکار ببرم!

بسیار برای یک ممتحن آیلتس روشن است هنگامی که زبان آموزان کلمات “پیچیده” را در رایتینگ خود اضافه می کنند. زیرا آن ها فکر می کنند که چنین کاری ممتحنین را تحت تاثیر قرار می دهد.

اگر که شما به طور صحیح این کار را انجام ندهید، به نظر غیر طبیعی می رسد. و انسجام و پیوستگی نوشته شما تحت تاثیر قرار می گیرد.

البته نیاز است که شما طیف وسیعی از کلمات را استفاده کنید، اما لازم است که این کار را به صورت مناسب انجام دهید. یادگیری لیستی از کلمات و اضافه کردن آن ها در مقاله خود، بدون فکر کردن به معنی آن ها، موجب مشکلات بزرگی می گردد. اگر که صد در صدر از یک کلمات اطمینان ندارید، آن را استفاده نکنید. نیاز است که شما نه تنها از معنی آگاهی داشته باشید، بلکه شکل گرامری و مترادف های آن نیز اهمیت دارد.

مورد بعدی خرافات و حقایق آزمون آیلتس را در ادامه متن بخوانید.

 
16- در تست اسپیکینگ نمی توانم از ممتحن بخواهم که سوال را تکرار کند!

تست اسپیکینگ همانند تست لیسنینگ نمی باشد و کاملا قابل قبول است که از ممتحن بخواهید که سوال را تکرار کند. حتی در میان افراد بومی (نیتیو) نیز نیاز می شود که برخی وقت ها از همدیگر بخواهند که جمله ای را تکرار کنند. همچنین شما می توانید از ممتحن خود بخواهید که معنی کلمه ای را توضیح دهد، اما تنها یک کلمه برای هر سوال.

از این مزیت بیش از حد استفاده نکنید و تنها زمانی که واقعا نیاز می شود از آن بهره مند گردید. یکی از داوطلبین آیلتس تعریف کرده است که در تست اسپیکینگ خود، ممتحن او اسکاتلندی بوده است و لهجه او بسیار برای درک کردن دشوار بوده است. او هرگز لهجه اسکاتلندی را در گذشته نشنیده بود و عادت به آن نداشت.

17- در تست اسپیکینگ به جای اینکه از ممتحن بخواهد تا سوال را تکرار کند، بهتر است تنها سکوت کند!،
اما شما هرگز چنین کاری را در تست خود انجام ندهید.

استفاده از طیف وسیعی از ساختار های گرامری مهم تر از اشتباه نکردن است!

در ارتباط با گرامر، در تست رایتینگ عملکر شما بر اساس دو عامل ارزیابی می گردد:

اول در زمینه توانایی استفاده از ساختار های وسیع گرامری

اما مشکل اینجاست که هر چه شما از طیف وسیع تری از ساختار های گرامری استفاده کنید، احتمال اشتباه کردن شما بیشتر می شود. از طرف دیگر، اگر که شما تنها از ساختار های گرامری که با استفاده از آن ها راحت هستید استفاده کنید، شما طیف ساختار های محدود تری در نوشته خود خواهید داشت.

سعی کنید که از ساختار های گرامری که با ان ها راحت هستید استفاده کنید تا میزان اشتباهات خود را کاهش دهید. به جای اینکه طیف وسیعی از زمان ها و ساختار ها را بکار بگیرید. اشتباهات موجب کاهش بیشتر نمره شما نسبت به نبود ساختار های گرامری پیچیده می گردد. اگر که سعی کنید که توجه خود را بر کل بخش های دیگر آزمون بگذارید. جملات پیچیده همانند جملات شرطی و… قادر خواهید بود که به صورت طبیعی در نوشته خود از آن ها استفاده کنید.

خرافات و حقایق آزمون آیلتس را نوت برداری کنید تا از خاطرتان نرود.
18- آزمون آیلتس در کشور های دیگر آسان تر است!

آزمون آیلتس توسط دانشگاه کمبریج طراحی می گردد و توسط 2 شرکت متفاوت (British Council و IDP) توزیع می گردند. نیازی نیست که شرکت توزیع کننده یا کشوری که در آن امتحان می دهید را درنظر بگیرید. زیرا آزمون ایلتس کاملا مشابه می باشد. همچنین ممتحنین و مراقبین جلسه آزمون همگی به یک شکل آموزش دیده اند و تفاوتی در نمره شما ایجاد نخواهد کرد.

19- نوشتن بیشتر در رایتینگ موجب کسب نمره بیشتر می گردد!

برخی ها بر این باور اند که اگر تعداد کلمات بیشتری را در رایتینگ تسک 1 و 2 بنویسند، امتیاز بالاتری را دریافت خواهند کرد. نیاز است که شما حداقل 150 کلمه برای (Task 1) و 250 کلمه برای (Task 2) بنویسید. اما اگر که مایل هستید بیشتر از این میزان بنویسید. اطمینان حاصل کنید که مطالب شما مرتبط با موضوع و ارتقاء دهنده نمره رایتینگ شما باشد.

هر چه که تعداد اشتباهات شما بیشتر باشد یا به دفعات بیشتری از موضوع دور شوید، موجب می شود که نمره شما کاهش یابد و این مسئله بدون درنظر گرفتن اینکه چقدر بیشتر از محدودیت تعیین شده نوشته اید، درست می باشد.

آخرین مورد خرافات و حقایق آزمون آیلتس اما به معنی اینکه اهمیت آن کمتر است.
20- غیر ممکن است که بتوانم ریدینگ آیلتس را کامل انجام دهم!

نوع آکادمیک تست ریدینگ برای داوطلبینی مناسب است که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا گرفتن مجوز فعالیت کاری دارند. موضوع ریدینگ ها مرتبط با موضوعات آکادمیک (دانشگاهی) می باشد و از کتاب ها، ژورنال ها، مجله ها و روزنامه ها استخراج شده اند.

نوع جنرال تست ریدینگ، مرتبط با موضوعات روزمره در کشور های انگلیسی زبان می باشد. ریدینگ های این نوع تست نیز از آگهی ها، کتاب ها، مجله ها و روزنامه ها استخراج می شود. اگر که شما به خواندن علاقه مند هستید، قادر خواهید بود که بخش ریدینگ آیلتس را کامل کنید. تمرین کردن خواندن به صورت مرتب، یادگیری استراتژی های ریدینگ و انجام تست های ریدینگ به شما کمک خواهد کرد که تست ریدینگ را در محدوده زمانی 60 دقیقه تعیین شده انجام دهید.

امیدواریم که با مطالعه این مطلب با 20تا از تصورات اشتباه در ارتباط با آزمون آیلتس آشنا شده باشید. و توانسته باشیم که به بسیاری از سوال های شما پاسخ دهیم.

اقتباس از منبع اصلی و دیالولنگوییج

 

 

اگر از این مقاله خوشتون اومده برای دوستانتون بفرستین.

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Telegram
Share on Whatsapp

نظر خودتون را پست کنید.