Search
Close this search box.

آموزشگاه زبان دانیال

اهمیت یادگیری زبان از سنین پایین

تحقیقات صورت گرفته در زمینه اهمیت یادگیری زبان از سنین پایین نشان می دهند که اکثر افراد تا زمان ورود به دبیرستان و دانشگاه شروع زبان دوم را به تعویق می اندازند. این در حالیست که مقاطع ذکر شده بهترین زمان برای شروع یادگیری زبان نیستند. در واقع نتایج پژوهش های جدید بدان معنا نیست که افراد با سنین بالاتر ازیادگیری زبان دوم عاجز خواهند بود بلکه بیانگر این مسأله است که هر چه زودترو درسنین پایین ترآموزش زبان را برای فرزندان خود آغاز کنید، یادگیری بسیار راحت تر، عمیق تر و درنتیجه مفیدتر خواهد بود.

 اما چرا؟

 در اینجا ۶ دلیل اساسی  مبنی بر  یادگیری مفیدتر و راحت ترازسنین پایین را برایتان عنوان میکنیم.

قانون ۱۰ هزار ساعت

مالکم گلادول Malcolm Gladwell نویسنده و سخنران کانادایی در کتاب خود با عنوان منزوی (Outlier) معتقد است برای آنکه چیزی ملکه ذهن مان شود و آنرا بسیار خوب یاد بگیریم نه تنها باید حداقل ۱۰ هزار ساعت زمان برای آن صرف کنیم  بلکه به مدت زمانی هم برای آشنا شدن با موضوع احتیاج داریم. پرواضح است که صرف چنین زمان عظیمی برای فردی در سنین بزرگسالی تقریباً ناممکن است. اما اگر از سن کودکی یادگیری را شروع کنیم، ۱۰ هزار ساعت تا رسیدن به مرحله بزرگسالی پخش خواهند شد و یادگیری بدین گونه ساده تر و عمیق تر انجام می گیرد.

 و پیشنهاد ما به شما والدین گرامی:

با شروع آموزش زبان به فرزندان در سنین پایین مهارت دانستنی یا Cognitive آنها را افزایش داده و به آنها فرصت یادگیری بدون عجله ، سهل تر،عمیق ترو بی شک لذت بخش تررا هدیه بدهید.

لهجه

کودکانی که یادگیری زبان را از سنین پایین آغاز کنند می توانند در سنین بالاتر آن را به صورت بسیارروان تر و بدور ازلهجه مادری صحبت می کنند. طبق پژوهشی که توسط دانشمندان دانشگاه واشنگتن با موضوع  “پروسه ادراک صبحت در کودکان” صورت گرفته، با بالا رفتن سن افراد شانس تلفظ کردن زبان دوم همانند افراد بومی بسیار کاهش خواهد یافت.

یکی از دلایل بسیار قانع کننده برای شروع یادگیری زبان کودکان می تواند همین عامل باشد.

 و پیشنهاد دوم ما به شما والدین عزیز:

با راهنمایی فرزندان خود و کودکان اطرافتان برای یادگیری زبان در سنین پایین، تلفظ صحیح کلمات و صحبت کردن همانند افراد بومی را در سنین بالاتر به آنها هدیه بدهید.

  لذت یادگیری

کودکان فارغ ازاینکه موضوع یاد داده شده بر روی کدام یک از مهارت های ذهنی آنها تأثیر خواهد گذاشت از یاد گرفتن لذت می برند. تجربه نشان داده است که آنها مستقیم به وسط موضوع پریده و فارغ از هدفی که پشت آن پنهان است از یادگرفتن بسیار خوشحال می شوند! در یادگیری زبان دوم نیز روندی مشابه برای بچه ها اتفاق می افتد.

 و اما اینبار پیشنهاد ما به مدرسین گروه کودکان

اینکه انتظار داشته باشیم  با چهار زانو نشتن بر روی زمین به نوجوانان و سنین بالاترحلقه زده اطرافمان زبان انگلیسی را با شعر و آهنگ خواندن یاد بدهیم تقریبا غیر ممکن است!

در حالیکه این متد آموزشی بهترین روش آموزش زبان به کودکان است، چرا که روند آموزش راجذاب و با طراوت نموده و زبان آموزان از لحظه لحظه کلاس لذت می برند.

 باید خود این متد راتجربه کنید تا ازسرعت بسیار بالای  یاد گیری کلاستان شگفت زده شوید!

  عدم ترس از اشتباه کردن

واقعیت امر این است که کودکان بدون داشتن هراس یا ترس هر چیزی را فارغ از درستی یا نادرستی آن امتحان میکنند، و این درمورد یادگیری زبان نیز صدق میکند. کودکان بدون توجه به اینکه  آنچه به کار میبرند درست است یا اشتباه به سرعت آن را به زبان می آورند. هدف کودکان فقط دریافت بازخورد دیگر هم کلاسی ها یا مدرس شان است. با اشتیاق بسیار با کلمات جدیدی که یاد گرفته اند جمله سازی می کنند تا واکنش بزرگسالان را ببینند و همین سرعت یادگیری آنها را سهولت می بخشد.

تمایل به جلب توجه دیگران به خود

همانطور که در بالا هم به طور مختصرعنوان شد بچه ها از کسانی که اطراف خود می بینند الگو می گیرند. والدین، بچه های دیگرو مدرسین همه منابع الهام بخش برای آنها محسوب می شوند.

زمانی که مدرس و والدین هر دو در زبان آموزی به کودک کمک کنند، او همیشه با زبان در ارتباط بوده، و از والدین خود نیز قوت قلب می گیرد.

نکته ای به مدرسین محترم و والدین گرامی:

در وهله اول مدرس باید در کلاس، زبان را به کمک متدهای نوین و به کارگیری بازی، آهنگ ها و شعر های مناسب آموزش دهد.

در مرحله بعد والدین باید نقش خود را ایفا کنند.

مباحث یاد گرفته شده در کلاس به کمک همکاری والدین درمنزل قابل فهم تر بوده و بهترهضم خواهند شد. والدین می توانند برای کمک به  فرزندان خود در یادگیری زبان از سی دی های آموزشی، کتاب داستان های چند زبانه، بازی ها و ویدیوهای آموزشی استفاده نمایند.

تفاوت میان کودکان و بزرگسالان هنگام یادگیری این است کودکان به خودانگیزه بخشی یا self-motivation نیازمند نیستند. آنها تمایل دارند همیشه مرکز توجه بزرگترها قرار گیرند و این نکته یادگیری را برای این گروه سنی سهل تر می کند.

                                                    حتی با توجه به تمام تفاسیری که شد هرگز نباید فراموش کرد که

                                                                هیچ وقت هیچ سنی برای یادگیری دیر نیست!

 برای آگاهی بیشتر در مورد یادگیری زبان برای سنین بالاتر دیگرمقالات ما را دنبال کنید.

 درصورت نیاز به اطلاعات بیشتردر زمینه اهمیت یادگیری زبان از سنین پایین می توانید ازطریق ایمیل

nazila_entezarii@yahoo.com ویاdanialschools@gmail.com باما درتماس بوده و سوالات و مباحثی که دغدغه ذهنیتان هستند را مطرح نمایید تا درپست های بعدی به آنها بپردازیم.

اگر از این مقاله خوشتون اومده برای دوستانتون بفرستین.

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Telegram
Share on Whatsapp

نظر خودتون را پست کنید.