Search
Close this search box.

آموزشگاه زبان دانیال

بهترین روش یادگیری لغات

قطعا همه ی ما می دانیم که یادگیری زبان امروزه امری مهم و ضروری است.

مطالعات حاکی بر آن است که حفظ کردن لغات در زبان می تواند حتی بسیارمهم تر از یادگیری گرامر آن باشد. چرا که تنها با استفاده از لغات متعدد تعامل صورت گرفته و می توانید مفهوم خود را به فرد مقابل برسانید حتی بدون آنکه گرامر صحیح را بدانید.

به همین منظور در این مقاله به بررسی روش هایی می پردازیم تا شما عزیزان بتوانید با استفاده از آنها  دایره واژگان خود را بالا ببرید.

 قبل از هرچیز لازم است این نکته را خاطر نشان کنیم که در واقع ما چیزی تحت عنوان بهترین روش یادگیری لغات زبان نداریم. افراد تنها با توجه به تجربه های شخصی و آموزشی خود، روش های متفاوتی را برای یادگیری بهتر لغات زبان ارائه میدهند. 

بنابراین انتخاب بهترین روش برای افراد متفاوت است و این شما هستید که بسته به میزان علاقه و توانمندی های خود وهمچنین با تجربه کردن روش های مختلف باید بهترین گزینه را برای خود انتخاب نمایید.

 

 انواع روش های یادگیری لغت های زبان

 حفظ کردن لغات به وسیله ی کتاب و فیلم

استفاده از کتاب ها و فیلم های مختلف به زبان انگلیسی و سعی در یادگیری لغات و جملات استفاده شده در آن می تواند منبع بسیارغنی برای یادگیری راحت لغات جدید باشد.

 بازی کردن

خوشبختانه یکی ازمزایای تکنولوژی در دنیای مدرن امروز، طراحی بازی های مختلف برای گوشی  و تبلت است که با استفاده ازآنها می توانید به یادگیری هرچه بهترلغات زبان خود کمک نمایید.

تجربه نشان داده است که بازی کردن می تواند یکی ازروش های مفید و لذت بخش در یادگیری لغات زبان باشد بدین دلیل که بازی تمرکز ناخودآگاه شما را فعال می کند.

 استفاده از فلش کارت

روش کارآمد دیگر استفاده از فلش کارت ها و نوشتن لغات بر روی آن است و یا حتی می توانید با استفاده ازنرم افزارهای فلش کارت که بر روی گوشی ها نصب می شوند لغت های جدید را با مرورکردن به خاطر بسپارید.

 یادگیری لغات در جمله

نکته حائزاهمیت که باید همیشه به خاطرداشته باشید اینجاست که برای یادگیری هرچه بهترلغات، آنها را درجمله به کاربرده و به ذهن بسپارید.

جملاتی که مفهوم طنزدارند و یا احساسات شما را برمی انگیزند ناخودآگاه بسیارراحت تر وعمیق تر درحافظه اتان حک میشوند.

  استفاده از تصویر سازی

تصویر سازی برای لغات نیز می تواند روش بسیار موثری برای یادگیری لغات زبان باشد.

اگر اطلاعات کافی درزمینه تصویرسازی ندارید می توانید از کتاب های موجود در بازار استفاده کرده و با استفاده از این روش جذاب، لغات را به خوبی به ذهن خود بسپارید. چرا که معمولا یادگیری تصویری به مراتب بهتر از دیگر انواع یادگیری هاست.

 یادگیری لغات به روش استفاده از هم خانواده ““Word Family

ازدیگر روش های یادگیری لغات که برای بسیاری از زبان آموزان بسیار مفید و کاربردی است استفاده ازهم خانواده ی لغات است. این روش به خصوص برای افرادی مناسب است که تصمیم به شرکت در آزمون های زبان را دارند.

 استفاده از روش کدینگ

یکی دیگر از روش ها، استفاده ازمتد کدینگ یا کد گذاری برای لغات است.

در این روش شما برای هرلغت یک رمز یا کد می گذارید و با مرور آن کد در ذهن خود معنی لغت را به خاطر می آورید.

 استفاده از جعبه لایتنر

استفاده از جعبه لایتنر نیز به دلیل تکرار مکرر لغت می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

 تمرین گروهی

یکی از راه های افزایش یادگیری، تمرین کردن گروهی با دیگران است نه تنها می تواند یادگیری را سهولت بخشد بلکه جنبه سرگرمی بیشتری نیز دارد. بدین منظورمیتوانید به صورت حضوری و یا حتی غیرحضوری با دیگران تمرین کرده و لغت های زبان را حفظ کنید و بعد آن ها را به خاطر بیاورید.

 با همه این تفاسیر این شما هستید که باید بهترین روش را برای خود انتخاب کنید.

 درصورت نیاز به اطلاعات بیشتر دراین زمینه می توانید ازطریق ایمیل

nazila_entezarii@yahoo.com ویاdanialschools@gmail.com باما درتماس بوده وسوالات و مباحثی که دغدغه ذهنیتان هستند را مطرح نمایید تا در پست های بعدی به آنها بپردازیم.

اگر از این مقاله خوشتون اومده برای دوستانتون بفرستین.

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Telegram
Share on Whatsapp

نظر خودتون را پست کنید.