Search
Close this search box.

آموزشگاه زبان دانیال

روش های کلیدی برای یادگیری مهارت های زبان انگلیسی

سردرگمی  اکثر زبان آموزان به دلیل نداشتن آگاهی کافی از روش های  کلیدی برای یادگیری مهارت های زبان انگلیسی است .

در این راستا اولین و اصلی ترین قدم درمعرض زبان انگلیسی قرار گرفتن است .

زبان را بخشی از زندگی روزانه خود کنید. این بدین معناست که باید هرجا و هر زمان از هر فرصتی برای در معرض زبان بودن استفاده کنید.

تمرین رمز موفقیت است، اگر مایلید مهارت های خاصی را در خود تقویت کنید باید تمرین کنید. 

به عنوان یک مبتدی، نیاز به تقویت هر ۴ مهارت به ترتیب  لیسنینگ، اسپیکینگ، ریدینگ و رایتینگ دارید و دانستن بهترین روش های یادگیری مهارت های زبان انگلیسی می تواند بسیار راه گشا باشد.

تقویت مهارت شنیداری یا   Listening

بی شک لیسنینگ نقش اصلی را در هر زبانی ایفا می کند. گوش دادن، کلید فهمیدن است و به شما کمک می کند که میزان دقت خود را در حین صحبت کردن بالا ببرید.

اما چگونه می توانید مهارت لیسنینگ خود را بالا برید؟

قبل از هرچیز باید گوش دادن مؤثر را بیاموزید، برای مثال تمرکز و دقت هم روی آنچه که گفته می شود و هم اینکه چگونه گفته می شود.

 موسیقی یکی از بهترین گزینه هااست. فرقی نمی کند قدیمی باشد یا مدرن؛ چه سبکی داشته باشد، فقط به متن آن دقت کنید. گاهی خواندن (lyrics) متن موسیقی به فهم شنیداری شما کمک بسیاری می کند.

فیلم، سریال، اخبار، پادکست و رادیو نیزبسیارمثمرثمرهستند. اگر فیلم می بینید می توانید چند مرتبه آن را تماشا کنید. تماشای فیلم با زیرنویس(علی الخصوص زیرنویس با تاخیر) و بعداً بدون آن خیلی به شما کمک می کند. استفاده از نرم افزارهای پادکست و رادیو روی گوشی موبایل و تبلت هم می تواند همیشه همراه شما بوده و باعث تقویت لیسنینگ شما شوند.

تقویت مهارت صحبت کردن یا  Speaking

معمولا دغدغه اصلی اکثرزبان آموزان مهارت صحبت کردن است اما به محضی که بتوانید کمی صحبت کنید، راه های بسیاری برای پیشرفت سریع تر این مهارت وجود دارد.

خوشبختانه تکنولوژی در عرصه شبکه های اجتماعی و نرم افزارهای گفتگو رشد زیادی کرده است بدین ترتیب چت کردن به زبان انگلیسی کمک زیادی به اسپیکینگ شما می کند. با همکلاسی ها، همکاران یا دوستان خود انگلیسی صحبت کنید. می توانید گروه های چت انگلیسی درست کنید یا از نرم افزارهای چت کمک بگیرید و جالب تر از همه اینکه با بازی های آنلاین چند نفره به زبان انگلیسی میتوانیدهم یاد بگیرید و هم لحظات خوشی را با سپری کنید.

روش دیگری که حتما باید امتحان کنید تا معجزه آن را لمس کنید ضبط صدای خودتان در هنگام صحبت کردن است .این روش بسیار ساده وجالبی است که با انجام آن به راحتی خواهید فهمید که چه پیشرفتی در صحبت کردن شما به وجود می آید.

تقویت مهارت خواندن یا  Reading

خواندن فرآیند مغزی است و توسعه آن زمان بر است بدین دلیل که در وهله اول مغز شما باید معنا را به کلمات، عبارات و اصطلاحات متصل کرده و سپس دستور زبان و ساختار آن متن را درک کند. تقویت مهارت ریدینگ به منزله پلی به سوی سهولت در یادگیری زبان است.

برای رسیدن به این هدف کتاب ها، مجلات و مقالات را به زبان اصلی بخوانید.

روش کارآمد و جذاب دیگر خواندن ترجمه انگلیسی کتاب های فارسی است که قبلا خوانده بودید .

همچنین میتوانید فیلمنامه فیلم هایی که دیده بود را این بار به زبان انگلیسی بخوانید. با کتاب های آسان شروع کنید، حتی کتاب قصه کودکان یا کتاب داستان های مصور.

روش ساده اما مفید دیگر تغییر زبان گوشی موبایل، سیستم کامپیوترتان به زبان انگلیسی است.

تقویت مهارت نوشتن یا  Writing

اکثر مدرسین محترم و زبان آموزان عزیز معتقدند که  نوشتن حتی به زبان مادری نیز برای خیلی ها سخت است اما نکته مهم اینجاست که با تمرینات ساده و منظم می توان به راحتی به زبان انگلیسی هم نوشت.

دفترچه یادداشتی را همیشه همراه داشته و کلمات و اصطلاحات مهمی را که میشنوید میبینید یا می خوانید را یادداشت کنید. یادتان باشد تا معنا و مثال کاربردی هم برای آنها بنویسید. نکته قابل ذکر این است که اگر کلمات و اصطلاحات را در جمله ببینید بیشتر در یادتان خواهد ماند. می توانید آن ها را در دفترچه خاطرات روزانه خود هم به کار ببرید تا یادتان نرود.

. سایت ها، ژورنال های آنلاین و شبکه های اجماعی متنوعی برای نوشتن نظرات و بحث وجود دارد که می توانید به انگلیسی در آن ها کامنت بگذارید. لازم نیست متخصص امر باشید بلکه کافی است شروع به نظرگذاری کنید و نظر خود را در مورد محتوای آن صفحه ابراز کنید. این روش خیلی ساده و جذابی است که باید خود تجربه کنید تا بعد از مدت کوتاه پیشرفتتان را حس کنید.

برای آشنایی با نحوه یادگیری گرامر، لغت و جذاب تراز همه بکارگیری آنها در صحبت کردن و انشاء مقالات ما را دنبال کنید. 

درصورت نیاز به اطلاعات بیشتردراین زمینه می توانید ازطریق ایمیل 

nazila_entezarii@yahoo.com ویاdanialschools@gmail.com  باما درتماس بوده و سوالات و مباحثی که دغدغه ذهنیتان هستند را مطرح نمایید تا درپست های بعدی به آنها بپردازیم.

اگر از این مقاله خوشتون اومده برای دوستانتون بفرستین.

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Telegram
Share on Whatsapp

نظر خودتون را پست کنید.