Search
Close this search box.

آموزشگاه زبان دانیال

چگونه به زبان دوم فکر کنیم؟

قبل از هرچیز مهم است بدانیم  چرا بعضی از افراد درکلاس آرام هستند و دلیل سکوت آنها چیست. 

دلایل کمرویی و سکوت

گروه اول 

اولین و ساده ترین دلیل می تواند نوع شخصیت آن افراد باشد. 

بعضی از فراد واقعاً دوست دارند ساکت بنشینند، به آنچه دیگران می گویند گوش داده و مطالب را در ذهن حلاجی کنند. آیا تا به حال شنیده اید که میگویند: “آبهای ساکن، عمیق هستند.” این افراد متفکر نیز عمیق هستند. اینگونه افراد گاها در روابط خانوادگی و دوستانه خود، بسیارراحت و اجتماعی بوده اما به محض وارد شدن به جمع بزرگ ترسکوت اختیار میکنند. متاسفانه درنگاه اول، اکثر مردم این موضوع را درک نمی کنند و اصولا توانایی های نهفته این گونه افراد را نادیده می گیرند. 

گروه دوم

اما گروه دیگری هم هستند که به دلیل تردید از خود و عدم اعتماد نفس ساکت هستند.

 اینگونه افراد با خود مدام فکر میکنند: «اگر چیزی را اشتباه بگویم چه میشود؟ اگر آبرویم برود چطور؟ اگر اشتباهی مرتکب شوم ممکن است به دردسر بیافتم. من نمی خواهم در کلاس صحبت کنم زیرا ممکن است بقیه درباره من قضاوت کنند.» 

احتمالاهمه هرازگاهی، شک و تردید را تجربه کرده اید و تصمیم گرفته اید که در اون شرایط دهانتان را بسته نگه دارید.

و اما اینکه چرا صحبت کردن حائز اهمیت است؟

* در موقعیت های خاص وبرای موفقیت های علمی و حرفه ای، بسیارمهم است تا صدای شما شنیده شود.

* در مدرسه، دراکثر موارد برای مشارکت نمره داده می شود و صحبت نکردن به معنی کاهش نمره شماست که این کاهش نمره نشان دهنده عدم یادگیری می باشد. حتی درمواردی که برای مشارکت نمره یا درجه ای به شما داده نشود، بازهم داشتن مشارکتتان مهم است زیرا این مشارکت راهی است برای شروع ایجاد یک رابطه قوی تر و عمیق ترتان با دیگران و این نیزدر روابط و روحیه و بازدهی فعالیت هایتان بسیار حائز اهمیت است.

* نکته ای که باید مدنظر داشته باشید این است که صحبت نکردن درکلاس می تواند منجربه عادت  صحبت نکردن شما درمکان های دیگر از جمله محل کارتان شود، که این خود می تواند برای روابط وحرفه شما مضرباشد. 

نحوه غلبه بر خجالتی بودن

قبل از هرچیز باید خوب بدانید که نمی خواهید شخصیت خود را 180 درجه تغییر دهید. هدف شما این است که به سادگی سعی کنید نحوه و میزان تعامل خود را افزایش دهید تا بتوانید اعتماد به نفس خود را نیز بالاببرید.بی  شک با تمرین، اعتماد به نفس و مهارت های شما افزایش می یابد.

* با مدرس خود صادقانه صحبت کنید یا ازپدرومادرتان بخواهید تا مدرستان را درجریان بگذارد. مدرستان باید بداند که شما درحال توسعه مهارت های تعاملیتان درکلاس هستید. بدین وسیله مدرستان خیلی راحت تر می تواند با تکنیک های حرفه ایش، این فرصت را برای شما فراهم کند این پروسه تا وقتی طول می کشد که شما این شجاعت را پیداکنید دست خود را بالا برده و داوطلب شوید. 

بدین روش مدرستان تاحدی راحت ترو بی خیالتر باشما برخورد می کند، حتی گاها ازاشتباهاتتان می گذرد، و کوچیکترین مشارکتتان نیز به چشم می آید و ازشما تقدیر می کند که این بهترین روش برای افزایش اعتماد به نفس و غلبه بر کمرریی است.

* به یک دوست نزدیک در کلاس بگویید که شما درحال کار کردن روی این مهارت خود هستید. یک دوست خوب می تواند با حمایت ازشما و یا حتی با تشویق و یا موافقت با شما در مباحث کلاسی کمک کند تا اعتماد به نفس تان را بالابرده و بر کمرویی خود غلبه کنید.

* اهداف هفتگی و روزانه برای خود تعیین کنید، اما بسیار آهسته پیش بروید. مثلا باانجام کاری شروع کنید که شاید انجام آن را دوست نداشته باشید اما می دانید برای شما خوب است و شک نکنید که با گذشت زمان انجامش برایتان سهل تر خواهد شد. به سادگی تصمیم بگیرید و با خود بگویید که با اولین فرد جدید در کلاس تعامل برقرار خواهید کرد حتی مورد ساده ای مثل گفتن سلام برای اولین قدم کافی است.  برای قدم های بعدی سراغ افراد محبوب و فعال کلاس بروید سعی کنید کنار آنها نشسته و انگیزه تعامل بیشتر را در خود تقویت کنید. اطمینان حاصل کنید که برای تلاش خود پاداش تعیین کرده اید. تحقیقات نشان میدهد که در صورت تعیین جوایز، به احتمال زیاد می خواهید به هدف خود برسید و خواهید رسید.

اگر از این مقاله خوشتون اومده برای دوستانتون بفرستین.

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Telegram
Share on Whatsapp

نظر خودتون را پست کنید.